Wednesday, June 17, 2009

cuti & aktiviti

cuti sekolah kali ini 2 minggu sahaja.. jadi kami putuskan untuk meluangkan masa seminggu di alor star & seminggu di tg malim.. dan kami juga turut membuat 1)aqiqah untuk zulfa 2)kenduri doa selamat sempena kelahiran kami tiga beranak & juga 3)ulang tahun pernikahan kami yg ke-3..

Seminggu di Alor Star

Dinner together-gether
bersempena dengan kenduri 3 in 1 yg kami adakan, maka kesemua adik beradik tnAA pulang ke kampung.. dengan berkumpulnya kesemua anggota famili, mak&abah membawa kami semua makan malam bersama di Nurha's Restaurant.. dari kiri: amirah(mak lang), amhar(pak su), amzar(pak ngah), en azmi(wan), tnAA(walid), zulfa & pn roshidah(mak tok). tiada dlm gambar: pnAA(ummi)..
dalam gambar ni pnAA ada..
Aqiqah zulfa

majlis kenduri doa selamat dimulakan pada jam 11pagi.. dimulakan dengan bacaan yasin & tahlil.. majlis berlangsung hingga malam..
pnAA sedang menyiapkan si cilik, puteri yang dirai...tema pakaian kenduri doa selamat ni 'go green' gitew.. eheheh..
zulfa & walid
zulfa & mak tok
zulfa & mak lang...
Akad Nikah Saudara
pada keesokan harinya, kami sekeluarga ke majlis akad nikah pula.. kami mengikut rombongan pihak lelaki.. majlis diadakan di masjid langgar berhampiran makam diraja kedah..
zulfa meronta ingin dilepaskan.. tak reti duduk diam..
pemandangan yg mencacatkan majlis...
berehat seketika.. mungkin kepenatan setelah selesai tawaf dalam masjid.. aksi ini dirakam oleh pak su zulfa..
kenalkah anda dengan cik kak berkurung biru?.. turut sibuk menyibukkan diri merakam gambar..
inilah pasangan pengantin yg baru sahaja diijabkabulkan.. untuk pengetahuan semua, mereka dijodohkan oleh keluarga.. moga kalian kekal berpanjangan..
sempat bergambar di rumah pengantin perempuan setelah selesai majlis.. gambar dirakam semasa semua org sedang makan diluar..
Seminggu di Tg Malim

antara aksi zulfa yg dirakam...
panjat keta atuk..
Alamanda, Putrajaya
sebelum pulang ke miri, kami singgah sehari bermalam di rumah bapa saudara pnAA yg menetap di putrajaya.. kami sempat ronda2 di alamanda
zulfa & atuk..
sebelum berlepas pulang...

0 ULASAN: