Thursday, November 19, 2009

Makaroni Melayu


dah lame takde n3 pasal menu..
ni menu sarapan kami hr ahad lepas..
saje je letak 'melayu'..
sbb ni yg simple dimple..
biasenye jenih2 masakan canggini org boh cheese la seafood la..

oklah, utk makaroni melayu ni, ni bhn2 yg pnAA guna
  • makaroni
  • bawang merah (dikisar)
  • bawang putih (dikisar)
  • cili boh
  • sos tomato (utk bg rase masam sket) -biasenye pnAA letak tomato yg didadu.. nk bg nmpk meriah sket ade merah2
  • perencah (sama ada daging, ayam, udang) -utk kali ni pnAA guna telur je.. heheh..
  • garam
  • (nak boh sayur2 campor pon boleh. lg meriah..)

cara2nye

  • rebus makaroni. letak minyak sket. bila dh empuk, toskan..
  • tumis bawang merah, bawang putih & cili boh..
  • masukkan perencah..
  • masukkan sos tomato @ tomato yg didadu..
  • tambah garam secukup rase..
  • masukkan makaroni. kacau sebati & hidang..



3 ULASAN:

wilda said...

nampak sgt sedap,,terutama masa lapar2 kat kedai ni. huhu

ciktutor said...

terliur.......

YaQuut said...

nak tiru resipi pnAA ni petang ni la...laponyaa...pagi tadi sarapan nasi lemak dekat kul 10am, lunch tak makan nasi dah sbb kenyang lagi, jadi makan samosa n pisang goreng aje...sian baby dlm poyot...