Sunday, May 1, 2011

Bulan Jatuh ke Riba



assalamu'alaikum.....

hari ni 1 mei.. hari pekerja..
selamat bercuti & selamat hari pekerja buat semua yg bekerja.. hari ini adalah hari anda..
surirumah macam puanAA takde 'hari'.. sebab hari2 surirumah cuti.. ngee..

jika hari ini 1 mei, maka ini lah masanya "bulan jatuh ke riba" = bulan yang ditunggu2 sudah tiba..
bulan ini bulan yang puanAA suka tetiap tahun..
tapi tahun ni, lebih sikit agendanya & lebih mendebarkan..

bermula dengan.....

11hb : ulangtahun kelahiran anakanda Azhan Zulfa An-Najla yang ke-3...

13hb : ulangtahun kelahiran puanAA yang ke-20 sembilan ...
huni, wishlist ritu dh tgk kan? redi kan cecepat ek.. haha..

21hb : hari pernikahan adik ipor puanAA iaitu Amzar dengan pasangannya Asnurrul Farahdela ...
sori ek tak dapat nak join, kami tak balik kampung lagi.. err, untuk makluman, memang depa saje pilih bukan cuti sekolah untuk menikah untuk mengalakkan kesesakan lalu lintas di dalam masjid..
takpe, kenuri 5hb june kami akan kasi gegarrr taman manggis tu.. ehehe...

22hb : ulangtahun kelahiran kanda tuanA yang ke-29 ...
ye, memang beza kami 9 tahun hari aje..
err, hadiah tahun ni kasi qado' tahun depan boleh kan??

25hb : keputusan egTukar akan keluar.. haisshh berdebor2 teman aihh..
mintak2 permohonan kali pertama ni berjaya utk dipindahkan ke kedah..
wahai tuan2 yg menguruskan pertukaran, sila tempatkan suami puanAA di alor star ye..
kalo boleh nak sekolah dekat2 dgn rumah yg boleh pegi jalan kaki aje utk jimatkan duit petrol & boleh balik rumah makan2 masa rehat.. ngee...

27hb : yeehaaa.. balik kampung!!!

31hb : berlepas ke negara tembok besar..
orang lain dah keliling dunia, puanAA baru yang ketiga kali ke luar negara selepas singapore & brunei..
mmg puanAA tak sabar & sangat la teruja..
maka puanAA tak dapat ler nak join reunion ex-Ta'ayah yg dibuat kat seri kembangan tu kerana puanAA hanya akan balik pada 4 june..

haa.. nampak tak betapa banyak program penting lagi bersejarah di bulan mei ini?? ngee..
aktiviti harian memangkah kalendar akan bermula..


wallahu'alam...



2 ULASAN:

wanilee said...

smoge pn aa da famili slmt pergi dan blk...ku jua suka bln MEI...slain hari jadiku, hari ibu, hari guru, eniberseri, ade jgk hari pekerja...bestnye...

wilda said...

pnAA, hebat sgt dh tu, china negara ketiga, teman sarawak pun x lepas lagi. hehe. moha semua berjln lancor la ye :)