Monday, September 28, 2009

Teringin Nak Belajar

Daripada tahun lepas lagi pnAA teringin sangat nak pegi kelas2 ni..

Kelas tarannum al-quran
Minat bermula lepas tengok Mari Bertarannum kat TV9
Rasa kagum tengok budak kecik2 lagi dah pandai ngaji berlagu..
Mmg kagum ya amat..
Masa tengok Akademi Al-Quran 1, tak terasa sgt nak belajar..
Cuma tau sket2 je la pasal tarannum ni..
Bila rasa tercabar nengok budak kecik sedap ngaji, mula rasa nak belajar..
Ish.. ini tak boleh jadik nih..

Tapi cita2 nak belajar tarannum mula pudar
pnAA rasa, alamak! mesti makan masa bertahun-tahun klu nak belajar..
lgpun tnA kata, die pun amek masa yg lama utk belajar 1 jenis lagu..
maka, kelas ni dikensel drpd list.. sekadar tengok kat tv aje la..
mungkin anak2 pnAA bleh belajar satu hari nanti, insyaAllah..


kelas menghias kek&fondant dan kelas membuat coklat
ni lagi satu kelas yg mmg nak pegi sesangat..
pnAA ni bukan kreatif orgnya..
jadi, pnAA pikir, lepas pegi kelas ni, pandai la sket nak decorate2..
leh wat kek/coklat sindri utk beday anak pinak nanti.. jimat maa..
tapi segan nak pegi sensorg..
lgpun klu ade mmbr, bes sket..
xde la terkontang kanting sensorang dlm kelas nanti..
klu tak reti, leh mintak mmbr buatkan.. hiks..

taapiiii...
byk kali dah plan, tak jadi2..
asal dah plan baek punye, skali mmbr ade hal la itu la ini la..
benda ni kena plan awal2 sbb senang pnAA book tiket yg murah2..

so skrg, tertangguh lagi utk kelas hias kek & coklat..
Nampak gayanya tahun depan la pulak kena buat plan lain.. hhmmm
Ha, sesapa yg nk join, amat2 lah dialu2kan..
Kita tuntut ilmu sesama..



2 ULASAN:

wilda said...

kakikecil pun teringin nk belajar cara hias kek, nk join tp pnAA jauh sgtla..hehe. kat taiping ni susah nk cr kelas..mungkin ada di ipoh/kl..

Puan AA said...

oh oh.. pnAA bukan nak gi kelas kat cni.. cni mmg xde..
sume kelas2 yg nak pegi tu kat semenanjung..
mmg byk choices.. ade kat penang,ipoh,kl..
tp yg kitorg plan ritu nak pegi yg kt kl..
nnt pnAA wat n3 kelas2 yg ade..