Friday, August 7, 2009

KMNS; Teksi Sapu Tak Diiktiraf

ni lagi satu kesah yg mmg x boleh lupa..

mcm biasa, pnAA & enZura ke pekan pilah..
kami mmg selalu b'sama2 ke mana2..
mmg jarang ada geng lain yg ikut kalau kami ke pekan..
bkn apa, yg sorg tu mmg mak dia tak bg keluar merayau2.. risaukan keselamatan.. masa tu tgh 'hot' citer suzaili penganalisis komputer yg mati dirogol dlm bas..
yg sorg ni pulak, asal hujung minggu je mmg xde, balik rumah manjang..
maka nampak lah sgt mcm kami ni kaki outing.. mmg yer pon

dipendekkan citer, kami pun nak balik lps puas ronda2..
kami pun pegi ke satu tempat untuk menunggu teksi sapu..
tak lama menunggu, kami pun nampak satu kereta & kami pun 'lambaikan' tangan nak tahan teksi sapu tu.. disebabkan jalan tu one way, maka kereta tu pun buat u-turn & tunggu di seberang sana, & menyebabkan kami terpaksa pulak melintas jalan..

bila dah sampai dekat dgn kereta tu, masing2 mcm dh bleh baca fikiran masing2, maka pnAA masuk ikut pintu sblh kiri & enZura masuk ikut pintu sebelah kanan.. dah masuk kereta, apa lagi kan? tutup pintu la pulak.. elok2 je lepas kami serentak tutup pintu kereta tu, pemandunya berpaling ke belakang memandang kami.. dan kami pun baru berkira2 nak bgtau "blok A3".. tapi melihatkan muka pemandu tu mcm lain mcm, kami dua2 terdiam.. & serentak dgn aksi terdiam itu td, pnAA & enZura saling berpandangan.. tanpa bahasa, hanya suara hati, maka kami pun paham bahawa kereta itu bukan kereta yg menjalankan aktiviti mengambil penumpang (teksi sapu), tp kereta biasa yg mungkin sedang menunggu isteri, anak, atau saudaranya.. dengan sepantas kilat kami keluar drp kereta itu.. & berderailah tawa kami..

semuanya mmg btul2 kebetulan..
kami 'tahan' kereta tu & kebetulan kereta tu buat u-turn..
kebetulan kereta tu berhenti pulak btul2 berdepan dgn tmpt kami 'tahan'.. kalau berhenti kedepan @ kebelakang sikit drp tmpt kami 'tahan' mungkin kami pun tak pikir itu teksi sapu..

ini antara kesah yg mmg buat kami gelak guling2.. pnAA kalau teringat2 kesah ni, mmg kompom gelak kasi pecah punyer..


1 ULASAN:

ciktutor said...

hahaha, lawak, lawak